Regulamin
REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
www.flopshop.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep www.flopshop.pl działa
na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa warunki
zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb
postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych
drogą elektroniczną przez Sklep www.flopshop.pl, zasady świadczenia tych
usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie
usług drogą elektroniczną.
- Każdy Usługobiorca
z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług
Elektronicznych Sklepu www.flopshop.pl zobowiązany jest
do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych
w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu
usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny
z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny
na stronie internetowej www.flopshop.pl umożliwiający złożenie
Zamówienia.
- KLIENT – Usługobiorca, który
zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która
dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio
z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna
i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie
rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin
Sklepu.
- SKLEP - Sklep internetowy
Usługodawcy działający pod adresem www.flopshop.pl.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA –
Flopshop Sp.Z.O.O Przewrotne 208 36-003
Przewrotne - UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży
Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem
Sklepu.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli
Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
ze Sprzedawcą.
- CENA – wartość wyrażona
w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić
Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep www.flopshop.pl prowadzi
sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Produkty oferowane
w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie
wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się
na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty
w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa
ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego
opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona
na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich
(PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów
dostawy.
- Zamówienia można składać
poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.flopshop.pl)
– 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Warunkiem złożenia Zamówienia
w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem
i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży,
niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia
udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6
Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje
związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Potwierdzenie otrzymania
Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich
istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od
umowy,
- niniejszy Regulamin
zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- Z chwilą otrzymania przez
Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego
paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie
potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia
następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym
na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatność za pośrednictwem
elektronicznego systemu płatności.
- W przypadku płatności przelewem
tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 53 1160
2202 0000 0004 9498 2799 (Bank Millenium)…
W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
- W przypadku płatności
za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje
zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system
płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej
lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
- Klient zobowiązany jest
do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży
w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa
Sprzedaży stanowi inaczej.
- Produkt zostanie wysłany
dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu, które
pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
- Na termin dostawy Produktu
składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez
przewoźnika:
- czas kompletowania Produktów
wynosi 7 dni roboczych,
- dostawa Produktów stanowiących
rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego
deklarowanym tj. 2 dni roboczych
od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni
robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- Zakupione w Sklepie
Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski
za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
- Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu
z umową.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku
zgodności Produktu z umową są określone w ustawie
o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
- podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi
są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
r.,
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta
będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową
istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony
w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu
określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest
dłuższy,
- zawiadomienia o braku zgodności Produktu
z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: flopshopkontakt@gmail.com lub
pisemnie na adres: Flopshop SP.Z.O.O Przewerotne 208 36-003
Przewrotne
- w powyższej wiadomości w formie pisemnej
lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji,
w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
- dla oceny nieprawidłowości i niezgodności
Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt
Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go
na swój koszt,
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania
Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu
zgłoszenia reklamacji,
- w przypadku reklamacji Klienta będącego
Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej
zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
- w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta
będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
- pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego
dostarczenia Produktu do Klienta,
- obniża cenę Produktu (obniżona cena musi
pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową
do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi
wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania
oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
- w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta
– Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od
dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie
odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić
towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
- odpowiedź na reklamację jest przekazywana
na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 10
niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który
zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania
przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
- W razie odstąpienia od umowy,
Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek
zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował,
że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Produktu przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od
Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres:
Flopshop SP.Z.O.O Przewerotne
208 36-003 Przewrotne
- Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu,
chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym
mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia
od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy.
W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów
Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je
tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie
stacjonarnym.
- Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8
niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz
z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi
niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania
przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób
dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu,
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się
ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument odstępujący od Umowy
Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie
koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy,
w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy,
w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym
do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument
(lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt
w posiadanie.
- Prawo odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku
Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Prawo odstąpienia od Umowy
Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi,
w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego
zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia
za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką
jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
- Świadczenie Usługi
Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się
na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo
do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści
reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych
w nim materiałów.
§ 10
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usługi
Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę
jest nieodpłatne.
- Umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia
w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego
składania przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne
do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje
się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie
mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty
elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce
internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest
do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem
i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych
i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest
do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 11
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane
ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu
Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: flopshopkontakt@gmail.com
- W powyższej wiadomości e-mail,
należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią
i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy
w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy
podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez
Usługobiorcę sposób
§ 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep
zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce
zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy
prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe
z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane
w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją
polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy
o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie
byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek
ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny,
zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Ewentualne spory powstałe
pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie
Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami
kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Klient będący Konsumentem
ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów
rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku
o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać
na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy
Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest
na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy
ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu
polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę
za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute
Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Dokument opracowany
za pomocą automatycznego generatora dostępnego na stronie www.lexlab.pl/generator-regulaminu